FAQ facturatie Sack Zelfbouw

 

1.       Wanneer wordt mijn voorschot verrekend?

Standaard voorschot (40%): Dit wordt na het afsluiten van het contract in rekening gebracht op een factuur en verrekend op de saldofactuur.

Saldofactuur: Het voorschotbedrag wordt afgetrokken van het totale factuurbedrag bij het afsluiten van het project.

Uitzonderlijk 100% voorschot: Op verzoek van de klant wordt het volledige factuurbedrag als voorschot in rekening gebracht. Na betaling wordt het voorschot gecrediteerd en gebruikt om toekomstige facturen af te punten.

 

2.       Wanneer wordt mijn korting verrekend?

Uw korting wordt verrekend in het contractbedrag, dat is samengesteld uit de totale kosten van alle pakketten min eventuele kortingen. Houd er rekening mee dat de korting niet afzonderlijk op de factuur wordt vermeld, omdat deze al in het contractbedrag is verwerkt.

3.       Hoe simuleer ik mijn slotfactuur?

Start met het contractbedrag: Het contractbedrag wordt als uitgangspunt genomen. Als het contractbedrag is opgesplitst in een deel met 6% BTW en een deel met 21% BTW, kunt u deze splitsing vinden in het prijsdetail.

Trek de deelleveringen en voorschotfacturen af: Verminder het contractbedrag met de totale kosten van de deelleveringen en de voorschotfacturen die al zijn gefactureerd.

Overweeg eventuele plaatsingsprijzen: Als er plaatsingsprijzen van toepassing zijn, moeten deze mogelijk extra in rekening worden gebracht.

Het resultaat van deze berekeningen geeft u een simulatie van uw slotfactuur, waarbij rekening wordt gehouden met alle relevante kosten en BTW-tarieven.

 

4.       Is de plaatsing inbegrepen in mijn overeenkomst?

De plaatsing is meestal niet inbegrepen in uw overeenkomst, tenzij één van onderstaande uitzonderingen:

-          De plaatsing van zonnepanelen en de aansluiting van de omvormer

-          De opstart van een airco-installatie

-          Een ketelvervanging

Indien deze worden vermeld op het prijsdetail, dan is dit louter informatief.  

5.       Hoe worden mijn retours/creditnota’s verrekend en terugbetaald?

Uw retours en creditnota's worden als volgt verrekend en terugbetaald:

Als het project boekhoudkundig volledig is afgerond, wordt het bedrag van de creditnota terugbetaald op de door u opgegeven rekening.

Als uw project nog niet volledig is afgerond, heeft u de mogelijkheid om de waarde van deze creditnota's af te trekken van openstaande of toekomstige facturen.

6.       Hoe vraag ik mijn premie attesten aan?

Om uw premieattesten aan te vragen, volgt u deze stappen:

1.       De attesten worden afgeleverd na de installatie van de dienst.

2.       Om uw premieattesten aan te vragen, kunt u een ticket aanmaken bij onze dienst facturatie. Zij zullen u graag verder helpen en de benodigde documenten verstrekken.

3.       Uw verbrandingsattest heeft u ontvangen van onze technieker de dag van aansluit & opstart van de gasketel.

4.       U kunt ook de premies en informatie over premies vinden op de volgende links:

Bouwen en verbouwen | Vlaanderen.be

Premiezoeker | Vlaanderen.be

7.       Wat gebeurt er wanneer mijn prijsvastheid verstreken is?

Wanneer uw prijsvastheidsperiode is verstreken, gelden de volgende regels:

Elke overeenkomst heeft een bepaalde periode van prijsvastheid waarin de overeengekomen prijzen geldig zijn.

Als de klant artikelen afneemt buiten deze prijsvastheidsperiode, worden de actuele prijzen in rekening gebracht. De prijzen kunnen dan variëren op basis van marktomstandigheden of eventuele prijswijzigingen die na de prijsvastheidsperiode zijn ingevoerd.

8.       Kunnen mijn facturatiegegevens gewijzigd worden?

Bij het ondertekenen van de overeenkomst dient te worden doorgegeven hoe de facturatie van uw project zal verlopen:

·       facturatie 100% op klant of zaak

·       facturatie volgens procentuele verdeelsleutel privé/zaak

Doorheen het project kan deze facturatie niet meer gewijzigd worden.


9.       Wat zijn de voordelen voor het aanbrengen van een klant?

Ben jij ook tevreden over de samenwerking? Word de Sack-peter van jouw vrienden, familie en collega's. Als zij op hun beurt een samenwerking* met Sack Zelfbouw opstarten, val jij in de prijzen. Je ontvangt tot € 500 cash als bedanking om ons aan te raden!

*Het minimale contractbedrag bedraagt 15.000 EUR excl. btw. Bij contractbedragen tussen 10.000 EUR en 14.999 EUR excl. btw ontvangt u een bedrag van 350 EUR. Voor contracten tussen 3.500 EUR en 9.999 EUR excl. btw is het bedrag 150 EUR. Let op: deze actie is niet geldig voor contracten onder de 3.500 EUR excl. btw.


Voor verdere informatie kan u surfen naar https://www.sackzelfbouw.be/sack-peterschap